Wednesday, June 16, 2010

Cawan Bumi!

Kenapa ramai yang sokong Spain niii..knapaa?? Tau lah Spain
  1. baru menang Euro
  2. Ramai player sedang on form
  3. Ade key player dekat every position.
Tapi saya sokong Spain because saya menyanjungi, cewah, menyanjungi captain Arsenal Cesc Fabregas, even just as a sub. sama macam when I used to support France because of my highly respect to Arsenal then captain Thierry Henry. Tapi saya juga ada beberapa pasukan lain yang saya suka.

 Germany
Saya paling enjoy tengok Germany main, sangat precise, every passing, every move.Kalau one player intend to bagi bola kat another player, confirm dapat, takda cacat cela.adalah.tapi sikitla. Lepas tu setiap player memang duduk di tempat masing2, takdelah tetiba left wing dia tah kemana2 atau striker dia tak duduk diam2 kat tengah pastu bila wing hantar cross takda orang kat tengah atau defend tiba2 sibuk nak score. boleh juga  tapi not to the extend yang bila diperlukan diorang takda di spot yang sepatutnya dorang berada. Cuma kelemahan Germany ialah susah nak menang keatas team2 besar macam Italy and Brazil. But then again tengok lah pulak Italy main defend macamana. main sampai sepuluh orang dalam kotak penalty tu strategy ape. Tak suka Italy. tidak.

Kenapa saya rasa Mr Joachim Loew ini hensem?

Dan kenapa the person of my interest seorang coach yang berusia 50 tahun?  bukan player2 yang hot berusia 20an?

Jengjengjeng..=D=D

 South Korea and Japan

Saya juga optimist 2 negara Asia ni boleh pergi jauh this time. Diorang mempunyai precision dan team work yang lain daripada pasukan2 besar. Of course saya suka team yang main dengan semangat berpasukan daripada team yang main one man show. Takbes.Plus saya nak tengok siapa the brilliant samurai who cracked Drogba's shoulder. I want to give him a pat at the back.=P

Netherlands
Tade ape yang lagi bes dari tengok Van Persie on form. No more injury. Harap2 dia stay injuryless untill next season.=)

Mexico
Their 2 young players Carlos Vela and Giovani Dos Santos makes me enjoy watching this team play.

Okeh,takda ape dah nak dibebelkan,nak tdo.esok game Spain.Yes. Till then. toodles~

No comments:

 

dyazStuffs Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare