Tuesday, March 09, 2010

mama's obsession

 Everytime saya balik rumah, mesti ada beberapa barang baru dalam rumah. Mama saya ni suka English style. So skarang makin banyaklah koleksi barang2 English style dia kat rumah.dari pada yang kecik sampai besar.
Termasuklah yang handcraft yang tampal2 bunga kat perkakas rumah DeCoupage(rasanyalah) Sila gugel kalau anda tidak pasti apa itu DeCoupage sebab saya pun xberapa pandai nak explain. Ini antara barang2 mama yang menarik minat saya.
Alas Meja


Cerek lama dimake over kan:P

Jam ni favourite saya 

Pasu bunga kertas hiasan

Alas peti ais
Oh,lupa.mama jugak obses dengan merah. 
Di dapur dia memang merah2 belaka.:P

Curtain di dapur
Blender cover
Tea cup
Plate yang bawah cup tu, mama yang tampal sendiri.
Sekarang,semua plate putih didapur mesti ada bunga.:P:P

Kebanyakan daripada barang2 ni mama tampal sendiri okey.:P

 Sudut DeCoupage mama.

Yang bestnya,yang jadi mangsa adalah bilik saya. Since saya tak selalu balik, bilik saya dah jadi contoh concept English style.Walau masih bukan sepenuhnyalah. Macam cermin ni. 

Comel kan.

Dan kalau boleh nampak dalam cermin tu katil baru saya.Actually katil lama,boleh katakan katil antik yang tinggi,yang ditaruk ropol2.
Masa first2 masuk bilik perkara pertama yang saya fikir adelah macamana saya nak panjat katil tu.hehehe.
Tapi cantiklah saya suka the concept.Belum ada gambar katil. Nanti saya try ambik.

Mama juga menjual barang2 English ni macam pinggan mangkuk atau furniture2 kecil macam tadi. So kalau berminat boleh bagitau saya. Nanti saya inform mama.haha.:P


2 comments:

GurL-FriDay said...

hey ur mom is just like mine. suka decoupage semua. and my mom is sooo into patchwork. macam² laaa. hehe.

Nadira R said...

haaa..yela..brape banyak dah pinggan mangkuk kat rumah dah kena makeover..hehe..i'm not that interested at first la..tapi da asek bawak die gi kedai barang2 camni..jadi suke lak tengok..:P

 

dyazStuffs Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare