Wednesday, February 24, 2010

pi.em.es

hehe.asal blog perempuan mesti ada cerita pasal pms kan.what to do.tak boleh nak elak.natural course.haha.

ada satu case, saya terjatuhkan handphone.berderai.which is actually, commonlah dya jatuhkan phone.and kalau tak berderai bukan dyalah tu.
so bila phone tu jatuh.punyalah saya sedih.dan marah diri sendiri .dan marah phone.lepas tu nangis.
beria2 ni nangis.ape ni dya.teruknya.phone sebijik pun takleh jaga.nangis satu petang sebab fon.

satu lagi case.termiss.class terlajak tidur.bangun dah lambat 20 minute.nangis.ape ni dya.satu kelas pun takleh pegi.tak bergunanya rasa hidup.nangis lagi dan miss kelas seterusnya.

lagi case.tengok The Biggest Loser.part  elimination at the end. yang dia akan cakap things like,  
"i dont wanna go home just yet, i have more weight to lose,  i've been through a lot my whole entire life..".
terus bercucuran air mata.like "I can understand how you feel.." trr..trr..nangis beria2..lepas tu tidur..

recent case.setelah hari yang memenatkan, dah mandi2 semua ready nak tidur dah.tiba2 rasa nak nangis.tiada sebab.so terus nangis.beberapa jam.dan tidur.
kak ros,rumet di melaka dulu pernah perasan,beria2 dia tegur dengan concern,"eh dya, kenape ni?"
saya reply "hehe..takde pape.pms ni" sambil tersengih.air mata laju turun..:P


saya tidaklah jadi grumpy.or moody sgt time pms.tp sy jadi super sensitive.menangis secara tiba-tiba.
jahat betul peranan hormon.rugi air mata saya.

tu baru emotional pain yang few weeks before period.
belum masuk physical lagi.that one day in a month, i just wish i'm a 60year old lady .who already had her menopause. the pain...oh my..hanya tuhan tahu...

tapi bila saya 60 mesti i wish i was in my twenties kan..hehehe:P

No comments:

 

dyazStuffs Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare